اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

دبی در نیمه اول سال 2024 موفق به میزبانی 175 رویداد جهانی شد.

دبی جایگاه جهانی خود را در میزبانی رویدادهای تجاری تقویت کرده است، بعد از اینکه در نیمه اول سال جاری موفق به کسب 175 پرونده میزبانی شد که این افزایش 24 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. انتظار می‌رود این رویدادها بیش از 92 هزار نماینده شرکت‌کننده را در سال‌های آینده جذب کنند.

این امر به میزبانی مجموعه‌ای از رویدادها، کنفرانس‌ها و جلسات منطقه‌ای و بین‌المللی و برنامه‌های سفر انگیزشی در سال‌های آینده تا سال 2028 کمک خواهد کرد و به رشد بخش گردشگری و تقویت اقتصاد دانشی دبی کمک خواهد کرد.

این دستاورد اهمیت بخش رویدادهای تجاری را در دستیابی به اهداف برنامه اقتصادی دبی D33 تأکید می‌کند، که هدف آن دو برابر کردن حجم اقتصاد امارت تا سال 2033 و قرار گرفتن در میان سه شهر برتر اقتصادی جهان است.

شایان ذکر است که “فعالیت‌های دبی برای کسب‌وکار”، دفتر رسمی جذب رویدادها و کنفرانس‌ها به این شهر و وابسته به دایره اقتصاد و گردشگری دبی، تلاش‌های خود را افزایش داده و به‌طور نزدیک با شرکای استراتژیک، کارشناسان بخش و اعضای برنامه سفیر همکاری کرده است تا پرونده‌های میزبانی جامع و کاملی ارائه دهد که منجر به این موفقیت شده است.

در ماه‌های گذشته، بر قابلیت‌ها و امکانات امارت و سابقه آن در برگزاری کنفرانس‌ها تأکید شده است، به‌طوری‌که اتحادیه بین‌المللی کنفرانس‌ها و جلسات (ICCA) دبی را در سال 2023 به عنوان نخستین شهر در خاورمیانه از نظر تعداد جلسات برگزار شده توسط انجمن‌ها معرفی کرده است و همچنین از سوی Cvent به عنوان بهترین مقصد برای جلسات در خاورمیانه و آفریقا شناخته شده است.

در این راستا، احمد الخاجه، مدیر اجرایی مؤسسه دبی برای جشنواره‌ها و خرده‌فروشی گفت: “بر اساس چشم‌انداز صاحب‌السّمو شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نائب رئیس دولت و رئیس شورای وزیران حاکم دبی، بخش رویدادهای تجاری موفق به کسب دستاوردهای بیشتری شده است که به رشد بخش گردشگری، توسعه و اقتصاد دانشی و سایر بخش‌های کلیدی کمک می‌کند. این امر با چشم‌انداز رهبری در جهت تبدیل دبی به بهترین شهر جهان برای زندگی، کار و بازدید و مقصدی برای میزبانی رویدادهای تجاری خاص همخوانی دارد و همچنین به دستیابی به اهداف برنامه اقتصادی دبی D33 کمک می‌کند تا دبی به یک شهر جهانی برای کسب‌وکار و تفریح تبدیل شود.”

احمد الخاجه افزود: “آگاهی مؤسسات، انجمن‌ها و سازمان‌ها در کشورهای مختلف جهان از اهمیت برگزاری جلسات و رویدادهای خود در دبی در حال افزایش است و این امر در تعداد پیشنهادات میزبانی که امارت در نیمه اول سال 2024 به دست آورده، مشهود است. در رویدادها و جلسات آینده، گروهی از تصمیم‌گیرندگان، الهام‌بخش‌ها، کارآفرینان و شرکت‌کنندگان از نقاط مختلف جهان شرکت خواهند کرد که به تقویت نوآوری، تبادل دانش و توسعه بخش‌های کلیدی و ارتقاء آنها به سطوح بالاتر کمک خواهد کرد.”

شهرت دبی به عنوان یک مقصد ایده‌آل برای برگزاری رویدادهای تجاری و کنفرانس‌ها به دلیل ارائه پیشنهادات متناسب با بودجه‌های مختلف و وجود مجموعه‌ای از هتل‌های بین‌المللی و زیرساخت‌های پیشرفته و تسهیلات و خدمات سفر در حال افزایش است.

از جمله رویدادهای مهمی که در نیمه اول سال جاری میزبانی آن‌ها به دست آمده می‌توان به Modicare Advisors Incentive 2024، کنفرانس Vkusno i Tochka 2024، قله کشاورزی تکنولوژیک جهانی و سفر انگیزشی شرکت OPPO 2025 اشاره کرد. همچنین میزبانی چندین جلسه و کنفرانس خاص دیگر مانند کنفرانس اتحادیه جهانی پنبه 2025، کنفرانس اتحادیه بین‌المللی انجمن‌های تومورهای سر و گردن 2025، کنفرانس WCAWorld دبی 2025 و کنفرانس جهانی پزشکی بینی 2028 نیز به دست آمده است.

دبی به تقویت جایگاه خود به عنوان یک مرکز جهانی برای میزبانی رویدادها و جلسات ادامه می‌دهد، زیرا رشد سریع اقتصاد دانشی در امارت و تمرکز بر نوآوری به جذب مهم‌ترین رویدادهای جهان در طول سال کمک کرده است. همچنین در نیمه اول سال 2024، مجموعه‌ای از کمپین‌های تبلیغاتی جهانی و همچنین شرکت در نمایشگاه‌های مختلف مانند “ایمکس فرانکفورت” و برنامه‌ریزی برای شرکت در “ایمکس آمریکا” که از 8 تا 10 اکتبر در لاس وگاس برگزار می‌شود و نمایشگاه IBTM World در بارسلون از 19 تا 21 نوامبر انجام شده است.

دفتر “فعالیت‌های دبی برای کسب‌وکار” به‌طور نزدیک با شرکای خود همکاری می‌کند تا نمایندگان و برگزارکنندگان جلسات را از سرتاسر جهان دعوت کرده و به آن‌ها فرصتی برای کشف شهر و آشنایی با امکانات و ویژگی‌های برجسته آن بدهد که به رشد بخش رویدادهای تجاری و اقتصاد دانشی کمک می‌کند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا